Soru:
Qui-Gon ölüyü kendi lehine çevirdiğinde, Karanlık Tarafı takip etmedi mi?
Umbrella Corporation
2015-11-26 15:43:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Star Wars: Episode I - The Phantom Menace 'de Qui-Gon, Güç'ü kullanarak Tatooine'de ölüyü çevirdi. Bu aldatma değil mi? Qui-Gon bunu yaparak Karanlık Tarafı mı takip etti?

ilgili, olası dupe: [Jedi zihin numarası nasıl karanlık taraf tekniği değildir?] (http://scifi.stackexchange.com/q/68681/5184).Bu tür teknikleri yalnızca daha büyük iyilik için kullanma kuralı burada geçerli olacaktır.
Jedi barış getirmek için şansölyeyi görevden almayı kabul ederse, zar atmak küçük bir bedel gibi görünüyor, bence
@Abhinav Palpatine'i tutuklamayı kabul ettiler.Windu, Palpatine'i son anda öldürmeyi planladı.
İnsanları ışın kılıcıyla kesmek tamamen Işık Tarafıdır, ama biraz zar atmak ... whoa!Ahlaki önyargılarımızın ne kadar * bariz * olması ilginç, ama yine de onlara tamamen körüz.(Bunu bildiğimiz halde bile, iyi niyetli bir halkın sürekli olarak berbat insanları seçmesinin nasıl mümkün olduğuna şaşırıyoruz!)
@zxq9 Killing bir Jedi yöntemi değildir.Çoğu zaman droidleri keserler.Nadir durumlar söz konusu olduğunda, kurban çok kötü adam .. Ama eylem karanlık olarak etiketleniyor.Windu gerçekten de karanlık bir Jedi idi.
@SS-3.1415926535897932384626433 O zaman Obi-wan Windu'nun çırağıydı.Mos Eisley kantininde gereksiz yere sakat bıraktığı adamı hatırlıyor musunuz?Sırf seyirciye gerçek olduğuna dikkat etmemesi gerektiğini kanıtlamak için mi?AHH!Bütün dünyam KIRIK!
Qui-Gon'un Tatooine planının bir Bond kötü adamına layık olduğunu hep düşünmüşümdür.
Oh, o zaman tamamen karanlık tarafa geçti.Bu yüzden Darth Qui-Gon, başka kimse yapmazken Darth Vader'ı eğitmeye devam etti.Ve Darth Maul, gelecek vadeden çırağı Sith rakibi ile karşılaştığında, Darth Sidious'un evcil köpeği olarak kalması için onu bıçakladı (4 dakika daha).
Zavallı bir ruhun istediğiniz şeyi yapması için aklını çıldırtmaktan daha karanlık değil, onun için mali kayıp ve bedensel tehlike de var.
Yedi yanıtlar:
Wad Cheber stands with Monica
2015-11-26 17:20:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  1. Çok az insan bir köleyi kurtarmak için hile yapmanın yanlış olduğunu iddia eder. Ya da farklı bir şekilde ifade edersek, hemen hemen herkes köleliğin korkunç derecede yanlış olduğu konusunda hemfikirdir ve bir şans oyununda hile yapmak (özellikle bir köle sahibine karşı) kıyaslandığında zararsızdır.

  2. Watto da hile yapıyordu:

Watto, Boonta Eve Classic'in sonucuna Qui-Gon Jinn ile kumar oynamak için kendisiyle birlikte sahip olduğu bir şans küpünü kullandı. Anakin Skywalker ve annesi Shmi'yi Anakin Skywalker'ın Podracer'ına karşı bahse girmeyi reddettikten sonra, hangi kölenin bahse gireceğine karar vermek için şans küpünü yuvarlamayı teklif etti: oğlan için mavi, annesi için kırmızı. Qui-Gon Jinn, Anakin'in özgürlüğünün tehlikede olmasını sağlamak için şans küpünün düşüşünü etkilemek için telekinezi kullandı. Watto, zarı kırmızıya indirecek şekilde ağırlıklandırdığı ve bu tür rastgele atışları kazanmasını sağlamak için beş kırmızı boşluk ve bir maviye sahip olduğundan, Jinn'in numarası onu oldukça şaşırttı.
- Wookieepedia , filmin romanlaşmasına atıfta bulunarak

Ve:

Senaryoya göre Watto'nun Qui-Gon ile yuvarladığı şans küpü kırmızıya inecek şekilde sabitlenmiştir. Bu yüzden o kadar kızmıştı ki Qui-Gon maviye inmek için onu kurcaladı.
- IMDb

  1. Anakin'i kaybetmek Watto'ya maddi olarak zarar vermezdi, ancak Watto Anakin'i elinde tutarsa ​​galaksiye, Jedi'lara ve diğer herkese zarar verebilir (açıkçası kimse Anakin'in şimdiye kadarki en kötü şey olacağını bilmiyordu).

  2. Jedi'lar dürüstlük erdemine büyük saygı duysalar da, gerçeği bükmelerine, aldatmalarına ve hatta daha büyük bir iyiye hizmet etse ve motive edilmemişse yalan söylemelerine izin verilir kişisel kazanca göre:

Dürüstlük Uygulaması

Dürüstlük, hevesli Jedi'ların öğretildiği ilk sorumluluktu. Durum gereği Jedi'ların gerçeği esnetmelerine izin verildi, ancak bu mümkün olduğunca idareli yapılmalıydı. Dürüst bir Jedi, kendisine, Efendisine ve Konsey'e karşı her zaman doğruydu.
- Wookieepedia

Pek çok kişinin Obi Wan'ı tartıştığını hayal edemiyorum söz konusu droidler gerçekten tam olarak stormtrooper'ların aradıkları droidlerken "Bunlar sizin aradığınız droidler değil" dediği eyleme dayanan kötü bir Jedi idi. Qui-Gon'un durumu çok farklı değil.

  1. Jedi'lar zayıfları baskıdan korumakla yükümlüdür.

Zayıfları Savun

Benzer şekilde, bir Jedi'nin zayıfları, bir bireyin elindeki küçük çaplı ıstıraplardan tüm türün büyük çapta köleleştirilmesine kadar uzanan bir yelpazede, onları ezenlerden savunması bekleniyordu.
- Wookieepedia

Bu, Qui-Gon'un bir çocuğu kölelikten kurtarmaya çalışması için kesinlikle geçerli görünüyor.


Yukarıdakilerin ışığında şunu söyleyebiliriz: Qui-Gon'un yanlış bir şey yapmadığına biraz güveniyor:

  • Bir köle sahibiyle uğraşıyor, bir köleyi serbest bırakmaya çalışıyordu

  • Köle sahibi, köleyi elinde tutmak için onu aldatmaya çalışıyordu

  • Köleleri de içerdiği tahmin edilen zulümden zayıfları korumak için yeminle bağlıydı

  • Anakin, Jedi Düzeni ve galaksinin net kazancı, Watto'ya olan net kayıptan çok daha fazlaydı

  • Hiçbir yükümlülüğü yoktu dürüst olmak gerekirse, especia Ahlaksız, aldatan, ona karşı dürüst / adil olmayan bir köle sahibiyle lly

Güdüleri iyiydi, bencil değildi; yöntemleri, düşmanınınkilerle orantılı ve ölçülü idi; amacı kötü niyetli değil, takdire şayan idi; sonuç adildi, haksız değildi (Anakin'in on yıllar sonra hiç kimsenin öngörmediği bir canavar haline geldiği gerçeğini görmezden geliyordu). Bunların hiçbiri Karanlık Tarafa ait değil - tam tersi.

Obi-Wan kötü bir jedi [ve gizli bir Sith] idi (http://scifi.stackexchange.com/q/8067/2871).
"İyi" / "kötü" özneldir ve aksiyomatik değildir.Ama bence bu alıntı burada uygun: "Her eylem, geldiği duygunun derinliği ile ölçülür."- Ralph Waldo Emerson.
@jonbaldie Uygun alıntı yukarıdaki bağlantıdadır, "Mutlak olarak sadece Sith anlaşması."
Watto ayrıca Qui-Gon'u yarış kazanıldıktan sonra Anakin'i serbest bırakma konusunda aldatmaya çalıştı.Watto yalnızca Qui-Gon, The Huts'ı oraya getirmekle tehdit ettiğinde pes etti (Kulübelerin "gangsterler / köleler arasında onur duygusu" olması veya Watto'nun onlarla kötü ilişkiler içinde olması, onları içeri getirme tehdidi göz önüne alındığında gerçekten önemli değil.Watto'nun teslim olması yeterliydi)
"Bunların hiçbiri Karanlık Tarafın kokusu değil - tam tersi."- Aslında ... Anakin köleliğe bırakılmış olsaydı, Windu'nun Palpatine'i öldürmesini en başta durduracak kimse olmazdı, Darth Vader, Galaktik İmparatorluk, Alderaan'ın yok edilmesi vb.Qui-Gon'un aldatmacasının, niyeti bu olmasa bile, Karanlık Taraf için büyük bir nimet olduğu kolayca tartışılabilir diyebilirim.
@aroth - özellikle bahsettiğim cevabım ele alınmadı, çünkü öngörülemedi ve muhtemelen öngörülemezdi.
@WadCheber - Ama bu, Qui-Gon'un Karanlık Tarafı takip edip etmediğini ve onu takip etmesi gerekip gerekmediğini soran, OP'nin sorusunun büyük bir parçası değil mi?Benim evrendeki anlayışım, Jedi Kodunun olduğu kadar katı olduğu, çünkü Karanlık Tarafın "baştan çıkarıcı" olduğu, yani ahlaksız eylemlerin, adına yapılırsa aslında uygun olduğuna ikna edilmesi kolay olduğu içindaha büyük iyi.Jedi Kodu, bu tür eylemleri, önceden tahmin edilemeyecek şekillerde Karanlık Tarafa yol açtığı için yasaklar.
@aroth Jedi konseyinin sadece Palpatine'in Sith Lordu olduğu konusunda endişelenmesi dışında, Anakin onlara çok şey anlattı.Hepimizin bildiği gibi, eğer Anakin geride bırakılmış olsaydı, konsey beynin kimliğini çok geç olana kadar asla öğrenemezdi ve sonra geleceğe hızla ilerle ona karşı gelecek Luke (veya Leia) olmayabilirdi.ne de son anlarda ona karşı dönecek bir Darth Vader.Hangisi çok daha kötü olurdu.
@aroth Jedi düzeni kısmen Budist felsefelerine dayanıyor gibi görünüyor.Budistlerin "mutlak" olması gereken en yakın şey, diğer insanları öldürme yasağıdır.Ancak bu bile gerçekten mutlak değildir.Kesinlikle kaçınılır çünkü sonuçlarını tahmin etmek zordur ve genellikle karmanız için kötüdür.Bununla birlikte, Buda'nın bilgeliğiyle bu karmik sonuçları görmek mümkündür ve bazı durumlarda birini öldürmenin en iyi karmik sonuç olması mümkündür.Jedi ustaları, ancak aprenctices değil, gerçekten doğru eylemin ne olduğunu bilecek bilgeliğe sahip olacaklardı.Çıraklar güvenli yolu seçer
Ekleyin: Qui-Gon bunu açgözlülükten veya kişisel çıkar için yapmıyordu.
Size * & (bir sürü oy kazandırdığını biliyorum, ancak # 2% 100 tamamen yanlış. Bu ne EITHER romanlaştırmada ne de senaryoda değildi.
Ekranda görülen şans küpünün tek bir mavi yüzü yoktur.https://www.youtube.com/watch?v=NRuk4uvPm8I
RedCaio
2015-11-26 16:46:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır.

Normalde, Güç'ü kendi lehine zar atmak için kullanmak sahtekârlık ve Jedi öğretilerine aykırı olur.

Bu durumda Qui-Gon bir insanı kölelikten kurtarmaya çalışıyordu, şüphelendiğim bir şey onu Karanlık Tarafa götürürdü.

Ne demek istediğimi açıklamak gerekirse, normalde Jedi'lar bir can almaktan kaçınırlar, ancak bazen kendilerinin olduğu kadar başkalarının da güvenliğini ve özgürlüğünü savunmak için öldürürler.

Evet, bunu bir köleyi özgürleştirme eylemi olarak görmek, başka bir deyişle cumhuriyetin kanunlarını uygulamak (mümkün olduğu kadar o zaman), bunu yapmanın şiddet içermeyen yolunu seçtiğini söyleyebiliriz.Tek alternatif bir ışın kılıcıyla pazarlık olduğunda zarları değiştirmek yanlış olamaz.Daha da kötüsü, Jedi'lardan hiç kimse kölelerin olduğunu öğrendikten sonra geri dönüp diğer köleleri serbest bırakmayı umursamadı.Demek istediğim, onu sadece iki Jedi olduğun için kabul etmek ve farklı bir göreve sahip olmak bir şeydir, Tarikat'a döndüğünde yıllarca onu görmezden gelmek başka bir şey ...
Yani temelde Jedi'lar faydacıdır.
Ama bir köleyi * her halükarda * kadın ya da oğlan özgürlüğüne kavuştururdu.Ama kadın yerine çocuğu almak için zarı manipüle etmeyi seçti.
@Bobby - Kadın çocuğun annesiydi, bu yüzden Qui-Gon'un oğlunu kendinden önce kurtarmasını isteyeceğinden eminim.
@MarkGabriel Qui-Gon esas olarak.O tam olarak Jedi'ların en ortodoks'u değil.Mike C. Ford'un cevabına bakın.
Şüphe ettiğiniz bir şey mi?Şey, görüyorsunuz, şüphe korkuya yol açar.Korku, öfkeye yol açar.Öfke nefrete yol açar.Ve nefret ... ssuuffeerriinngg'e yol açar.
Mike.C.Ford
2015-11-26 16:49:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Qui Gon, Jedi Düzeni'nin gerçekten bir örneği değildi, isteklerine defalarca karşı çıktı ve tüm anlatımlara göre biraz başına buyruktu ve kurallara uymama eğilimindeydi.

Ayrıca, sonuçların iki köleden hangisini özgürleştireceğine karar vermek olduğu bir şans oyununu etkiledi. serbest bırakıldı, bu yarışa bağlıydı. Elbette sonuçtan faydalandı, ancak Anikin yarışı kaybetmiş olsaydı, ikisini de serbest bırakmayacağı için önemli olmazdı.

Zar atması, arasındaki bahsi kazanması veya kaybetmesi için olsaydı köleler ve bölme ya da yarışın sonucunu etkilemek için gücü kullansaydı, bu çok daha aldatıcı olurdu.

Ayrıca, Watto'nun ağırlıklı bir kalıp kullandığı izlenimine kapılmıştım. belki Qui Gon bunu biliyordu ve zaten kendisine karşı yığılmış olan olasılıkları yeniden dağıtıyordu.

Ben de her zaman Watto'nun ağırlıklı bir zararı olduğunu düşünmüşümdür, ifadesi 50/50 şansla bir şey için çok endişeli görünüyor.
jmoreno
2015-11-26 22:49:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gücün Aydınlık ve Karanlık tarafları, eylemleri veya eylemlerinin sonucu değil, kullanıcıların duyguları tarafından belirlenir.

Ona güç vermek için öfke, açgözlülük, kıskançlık veya korku mu kullanıyordu? zarları hareket ettirme gücü? Hayır, sakindi ve Güç'ü birisini kurtarmak için kullanıyordu. Dolayısıyla, bundan Karanlık tarafa geçme tehlikesi yok.

Kullandığınız taraf ahlaki bir kararın sonucu değil. Karanlık tarafı kullanmanın sorunu, hedefleriniz değil, olumsuz duyguları güçlendirmesi ve bunun sonucunda hedeflerinizi değiştirmesidir.

Palpatine Anakin'e Dooku'yu öldürmesini emrettiğinde sakindi.
@SS-3.1415926535897932384626433: yani?Bunu söylemek için Gücü kullanmıyordu.O sahnede herhangi bir Güç kullanmış olsaydı, Anakin bunu yapmadan hemen önce "Yap" dediği zaman olurdu ve arkasında bazı duygular vardı.Ve yine, Karanlık veya Aydınlık'ı kullanıp kullanmadığınızı belirleyen ahlaki hedefler değildir - Soykırım yapmak için tellepatik bir mesaj göndermek için Aydınlık tarafı kullanmak mümkün olabilir.
Jimbo Jonny
2015-11-26 21:47:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bir şeyi yapmanın amacı, eylemin kendisinden çok onun kötü / iyi doğasının belirleyicisidir.

Örneğin, bir cumhuriyeti oldukça kötü adamlara karşı bir savaşta zafere etkili bir şekilde yönetmek, aslında bunu yapma sebebiniz rakip bir gruba soykırım yapmak ve o cumhuriyeti ele geçirmek ve onu bir imparatorluk yapmak için bir plan uygulamaksa oldukça kötü bir şey.

Aynı şekilde, insanları öldürmek bunu masumların hayatlarını korumak için yapıyorsanız, doğası gereği iyi olabilir.

Bu örneklerin ikisi de yıldız savaşları dünyasında ... ama bizimkinde de paralellikler var. Masumları öldürmeye teşebbüs eden birini öldüren kişi, öldürdüğü için kötü adam değil, kahraman olarak selamlanır. Onun kötü / iyi doğasını belirleyen eylemin sebebiydi.

Harjit
2015-11-27 20:47:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hayır, küpün rulosunu değiştirerek karanlık tarafı kullanmadı. Bunu söyledikten sonra, ahlaki bir soru olsa bile; Qui Gonn zaten gri bir jedi idi; Jedi konseyinde olmaması (kendi seçimi arasında) bir faktör.

Yaptığı şeyin güç yüzünden olduğuna inanıyordu. Zorla çocuğu bulmaları için oraya götürüldüklerini.

Ayrıca, köle tutmanın doğru olmadığı ve köleleri serbest bırakmanın daha büyük bir fayda olduğu tartışılabilir - eğer Shimi'yi serbest bırakmış olsaydı, Shimi fazla bir şey yapamazdı. Bununla birlikte, anakin'i serbest bıraktıktan sonra, daha sonra serbest bırakılma şansı daha fazlaydı ve sonunda olduğunu biliyoruz.

Shane
2015-11-28 04:32:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gücün aydınlık tarafında aldatmayı yasaklayan hiçbir şey yok. Aksine, hilekârlık ve hilekarlık, ekmek ve tereyağı hafif yanlarıdır. Ölüm Yıldızı'nda Obi-wan, fırtına askerlerini görevlerinden ayrılmaları için kandırmak için sesler yansıttı. Bulut şehrinde Vader ile olan savaşta Luke, Vader'ı kandırarak Luke'un hala Carbonite makinesinde olduğunu düşünmesi için bir kuvvet atlaması kullanır. Jedi oynadığınız video oyunlarının çoğunda, ışık kenarı becerisi görünmez olmaktır - düşmanlara gizlice yaklaşmanıza ve onları alt etmenize izin verir.

Karanlık taraf aldatıcı değildir. Hileye başvurmalarına gerek yok. Karanlık tarafı kullanan biri zarı hareket ettirmek için bu gücü kullanmazdı. Watto'yu doğrudan öldürür ve istediklerini alırlardı.

Aydınlık tarafı karanlıktan ayıran şey hile ve aldatma kullanmaktır. Karanlık taraf büyük, gösterişli, gürültülü, gösterişli ve doğrudandır. Şimşek çaktığını, boğulmaları, odaya enkaz attığını düşünün. Aydınlık taraf ince. Fazladan bir zar atmayı düşünün, insanları bunların doğru droidler olmadığına ikna edin ve bir hayalete dönüşün.

Bir şeyin Darkside veya Lightside olup olmadığını belirlemeye yardımcı olan faktörler çoğunlukla şunlardır:

  • Motivasyon - Gücü kendin için mi kullanıyorsun - yoksa başkalarına yardım etmek için mi
  • Duygu - Korku, nefret, öfke tarafından mı yönlendiriliyorsun - veya - kararlı ve sakin misin
  • Doğruluk - Şimşek mi fırlatıyorsunuz - yoksa insanları kandırıyor musunuz? Yolunuzdaki herkesi öldürmek için ışın kılıcı mı kullanıyorsunuz - yoksa tüm odayı sizinle uğraşmamasını göstermek için bir adamın kolunu mu kesiyorsunuz, böylece içerideki herkesi öldürmek gerekmediğinden emin oluyor musunuz? senin yolun Bir düşmanı boğarak öldürmeye mi zorlarsınız - yoksa düşmanları yollarına göndermek için bir akıl hilesi mi kullanırsınız? tl; dr, şiddeti ilk çare olarak mı kullanıyorsunuz yoksa şiddeti önlemek için gücü mü kullanıyorsunuz?


  • Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
    Loading...